Strony

piątek, 28 marca 2014

A może dla Piwnicznej potrzeba innego spojrzenia? Słowo na dziś:
Czytanie z Księgi proroka Ozeasza
To mówi Pan: 
«Wróć, Izraelu, do Pana Boga twojego, upadłeś bowiem przez własną twą winę! Zabierzcie ze sobą słowa i nawróćcie się do Pana. Mówcie do Niego: Przebacz nam całą naszą winę, w ten sposób otrzymamy dobro za owoc naszych warg. Asyria nie możne nas zbawić, nie chcemy już wsiadać na konie ani też mówić „nasz Boże” do dzieła rąk naszych. U Ciebie bowiem znajdzie litość sierota. 
Uleczę ich niewierność i umiłuję z serca, bo gniew mój odwrócił się od nich. Stanę się jakby rosą dla Izraela, tak że rozkwitnie jak lilia i jak topola rozpuści korzenie. Rozwiną się jego latorośle, będzie wspaniały jak drzewo oliwne, woń jego będzie jak woń Libanu. 
I wrócą znowu, by usiąść w mym cieniu, a zboża uprawiać będą, winnice sadzić, których sława będzie tak wielka jak wina libańskiego. Co ma jeszcze Efraim wspólnego z bożkami? Ja go wysłuchuję i Ja nań spoglądam, Ja jestem jak cyprys zielony i Mnie zawdzięcza swój owoc. Któż jest tak mądry, aby to pojął, i tak rozumny, aby to rozważył? Bo drogi Pana są proste: kroczą nimi sprawiedliwi, lecz potykają się na nich grzesznicy».
z PSALMU RESPONSORYJNEGO:
Ja jestem Bogiem, słuchaj głosu mego. 

Gdyby mój lud Mnie posłuchał, * 
a Izrael kroczył moimi drogami, 
jego bym karmił wyborną pszenicą * 
i nasycił miodem z opoki».

EWANGELIA według świętego Marka

Jeden z uczonych w Piśmie zbliżył się do Jezusa i zapytał Go: «Które jest pierwsze ze wszystkich przykazań?» 
Jezus odpowiedział: «Pierwsze jest: „Słuchaj, Izraelu, Pan, Bóg nasz, Pan jest jedyny. Będziesz miłował Pana, Boga swego, całym swoim sercem, całą swoją duszą, całym swoim umysłem i całą swoją mocą”. Drugie jest to: „Będziesz miłował bliźniego swego jak siebie samego”. Nie ma innego przykazania większego od tych». 
Rzekł Mu uczony w Piśmie: «Bardzo dobrze, Nauczycielu, słusznieś powiedział, bo Jeden jest i nie ma innego prócz Niego. Miłować Go całym sercem, całym umysłem i całą mocą i miłować bliźniego jak siebie samego daleko więcej znaczy niż wszystkie całopalenia i ofiary». 
Jezus widząc, że rozumnie odpowiedział, rzekł do niego: «Niedaleko jesteś od królestwa Bożego». I nikt już nie odważył się więcej Go pytać.
................
Gdybyśmy wszyscy mieli więcej refleksji nad Słowem to wszystko byłoby na właściwym miejscu, dla dobra wszystkich!

3 komentarze:

  1. Ja nie będę cytował Starego Testamentu ale zacytuję słowa naszego obecnego papieża Franciszka.W kazaniu na placu św.Marka Papież odniósł się do wartości jakimi nie powinniśmy się posługiwać a bardzo często goszczą wśród nas i są bliskie wielu znanym nam ludziom.
    HIPOKRYZJA .
    " a co robią hipokryci?,robią z siebie dobrych , mają miny jak ze świętych obrazków , modlą się patrząc w niebo tak żeby ich zobaczono , czują się lepsi od innych. Tacy ludzie co czują się lepsi od innych są hipokrytami są tak wpatrzeni w siebie ,że nie widzą innych , są ślepi.Hipokryta nie potrzebuje Boga , on zbawi się sam , przynajmniej tak myśli i przebiera się za świętego "
    Te słowa i ta prawda jest bliższa współczesnym ludziom ,każdy z nas widzi codziennie setki przykładów hipokryzji i bezwzględnych hipokrytów, którzy nie liczą się z innym człowiekiem i próbują nas oszukać swoimi słowami, fałszywymi czynami i obietnicami.

    OdpowiedzUsuń
  2. SŁOWO NA DZIŚ:

    I CZYTANIE
    z Księgi proroka Ozeasza /Oz 6, 1-6/

    Chodźcie, powróćmy do Pana! On nas poranił i On też uleczy, On to nas pobił, On ranę zawiąże. Po dwu dniach przywróci nam życie, a dnia trzeciego nas dźwignie i żyć będziemy w Jego obecności. Dołóżmy starań, aby poznać Pana; Jego przyjście jest pewne jak świt poranka, jak wczesny deszcz przychodzi On do nas i jak deszcz późny, co nasyca ziemię.
    «Cóż ci mogę uczynić, Efraimie, co pocznę z tobą, Judo? Miłość wasza podobna do chmur na świtaniu albo do rosy, która prędko znika. Dlatego ciosałem ich przez proroków, słowami ust mych zabijałem, a Prawo moje zabłysło jak światło. Miłości pragnę, nie krwawej ofiary, poznania Boga bardziej niż całopaleń».

    ŚPIEW PRZED EWANGELIĄ:

    Nie zatwardzajcie dzisiaj serc waszych,
    lecz słuchajcie głosu Pańskiego.

    Chwała Tobie, Słowo Boże

    EWANGELIA
    według świętego Łukasza /Łk 18, 9-14/

    Jezus powiedział do niektórych, co ufali sobie, że są sprawiedliwi, a innymi gardzili, tę przypowieść:
    «Dwóch ludzi przyszło do świątyni, żeby się modlić, jeden faryzeusz, a drugi celnik. Faryzeusz stanął i tak w duszy się modlił: „Boże, dziękuję Ci, że nie jestem jak inni ludzie, zdziercy, oszuści, cudzołożnicy, albo jak i ten celnik. Zachowuję post dwa razy w tygodniu, daję dziesięcinę ze wszystkiego, co nabywam”.
    Natomiast celnik stał z daleka i nie śmiał nawet oczu wznieść ku niebu, lecz bił się w piersi i mówił: „Boże, miej litość dla mnie, grzesznika”.
    Powiadam wam: Ten odszedł do domu usprawiedliwiony, nie tamten. Każdy bowiem, kto się wywyższa, będzie poniżony, a kto się uniża, będzie wywyższony».
    ............
    POMYŚLMY... dla dobra wszystkich!

    OdpowiedzUsuń
  3. Przyznam się,że nie rozumiem. Czyich słów mam słuchać? Edka?Wystarczy,że słuchają go radni,potem powtarzają te bzdury nie trzymające się kupy.
    Tyle słownych obietnic już słyszeliśmy!...Nadal mamy ich słuchać?
    Są tacy,co słuchają,trochę wierzą,trochę nie,ale traktują słowa burmistrza jako rzetelne.
    Efekty tego słuchania widzimy wszyscy!

    OdpowiedzUsuń