Strony

poniedziałek, 24 lutego 2014

Nowy komentarz do posta "W odpowiedzi ..."

Przywołany do tablicy odpowiadam krótko,zwięźle i ostatecznie w tej sprawie:
1) Mówię o tym, piszę właściwie od początku swej obecnosci na tym blogu. Dla mnie to rzecz oczywista. 
2)Jestem jednym z tych, którzy o potrzebie konsultacji społecznych pisali tutaj najczęściej
3) Twoje informacje z tego punktu zasadniczo potwierdzają moją opinię co do swoistego "zamachu stanu", jaki dokonał się na gruncie zatwierdzania Konstytucji
4)Drogi Panie, w tym punkcie zaprzeczasz informacjom, zawartym w punkcie poprzednim. Inna sprawa, że nie bez podstaw można określić odrzucenie przywołanych przez Ciebie "zwyczajowych instrukcji sejmikowych" jako właśnie zamach na wolność słowa, wyboru etc. Z innych spraw: Termin "kiełbasa wyborcza" ukuto znacznie później. Zjawisko prezentyzmu w dociekaniach historycznych nie jest wskazane. 
5) Owszem tak było. Nikt temu nie zaprzeczył. Ja takze.
6) Co robimy obecnie my? Raczej nie jest to klimat sprzyjający realizacji założonych na niniejszym blogu celów zasadniczych.
7)Też uwżam, ze mariaż KK z państwem był dla tego drugiego nieocenioną pomocą. Co do koronacji Stefana zamiast Bolesława: rzec można polityka. Papież nazbyt możno przywiązywał uwagę do zdania niemieckich możnych, tak świeckich, jak i duchownych. Innymi słowy, Węgrzy posiadali, mówiac współczesnym językiem, skuteczniejsze lobby na dworze papieskim. Koniec końców, jak zauważyłeś, Polska nie okazała się być wówczas wielką przegraną na arenie międzynarodowej.
8) Pojęcie "żywioł piwniczański" odnosiłem do tych, spośród Piwniczan, którzy gromadzą się na niniejszym blogu i wyrażają sprzeciw wobec obecnej sytuacji w mieście i gminie. Przeczytaj uważniej co napisałem, jest to wyrażone dość jasno. Tych chyba, NAS nie trzeba reformować i uświadamiać gdyż wiemy, czego chcemy.

Jak uważasz, dla jakiego innego powodu ja dokonuję tutaj wpisów, jeżeli nie z tych samych, co Ty pobudek: "pokazać jakich błędów trzeba się wystrzegać, jaką siłę stanowi "rząd dusz" i przede wszystkim to, że blog Myślący Piwniczanie jest jakże różną platformą wymiany myśli i idei od znanej wszystkim gazety lokalnej Znad Popradu, gdzie wszelka dyskusja "umiera", zanim się niestety narodzi". Tak czynię i ja. O mojej opinii względem lokalnego medium papierowego nie muszę już przypominać. Wyraziłem ją zdaje się przed tygodniem.
Pytanie więc dlaczego za wszelką cenę zmierzasz do tego żeby przekonać przekonanych? Nie trać energii. Ci, którzy tutaj się gromadzą na ogół wiedzą czego chcą-wspominałem o tym powyżej. Jeśli uważasz, że kruszenie kopii w dyskusjach ze swoimi przyniesie nam uzdrowienie, jesteś w błędzie. Należy raczej wyjść do nieprzekonanych. Do tych, którzy tutaj nie zaglądają bo nie popierają potrzeby zmian, bo uważają, że w Piwnicznej dzieje się całkiem dobrze. O tym pomyśl. Tyle mam do napisania w powyższych sprawach

rzymianin

1 komentarz:

  1. Moi drodzy. Czytając od jakiegoś czasu wpisy na tym blogu (bardzo zresztą ciekawe i rzeczowe), odnoszę wrażenie że wykształcił się pewien jakby obóz, który postawił sobie na celu bardziej rozbicie zacnego towarzystwa niż konstruktywną dyskusję. Nie chcę opowiadać się po niczyjej stronie jednak uważam że są to działania zupełnie niepotrzebne. Rozumiem, ze blog to miejsce wymiany zdań ale krytykujmy się raczej rzeczowo. Niektóre słowa krytyki pod adresem rzymianina do rzeczowych nie należą. On sam chyba niepotrzebnie daje się prowokować.Sam też nie unika błędu wykraczania zbytnio poza temat dyskusji. Z innych rzeczy zauważyć można i to, że może zbyt dużo tutaj dywagacji historycznych w ostatnim czasie a teraźniejszość nie śpi. Problemy istnieją nadal, władza trwa a co gorsza może trwać przez kolejne kilka lat. Proszę mi wybaczyć moje uwagi. Są one uwagami zatroskanego, myślącego Piwniczanina, który śledzi bieżące wydarzenia z obawą o przyszłość nas wszystkich. Pozdrawiam
    WG

    OdpowiedzUsuń