Strony

piątek, 13 stycznia 2012

Kolęda

teraz jest okres kolędowania i zawitał do mnie ksiądz .Kolęda to zwykle pokropienie, pobłogosławienie domu wzięcie koperty i do widzenia. Ale nie tym razem, ksiądz nie patrzył na kopertę i  wywiązała się rozmowa  , jestem pełen uznania dla podjętych przez niego działań na rzecz Piwnicznej , działań na korzyść  mieszkańców miasta, jego idea zespolenia mieszkańców, jego zrozumienie naszych potrzeb , naszych frustracji obecnym stanem rzeczy jest dla Nas zrozumiałe ale On też to rozumie i to właśnie  wprowadziło mnie w zdumienie. Dlaczego ? on nie jest stąd , nie jest rodowitym Piwniczaninem a dba i myśli o przyszłości Piwnicznej Zdrój, próbuje coś zmienić, coś zbudować, spalić mosty dzielące Nas, zbudować coś co będzie nas łączyło z czego w przyszłości będziemy dumni,coś co będzie Nasze a nie moje czy też twoje.
.To wspaniała idea i  życzę księdzu aby wszyscy Piwniczanie ją zrozumieli .  Moje rozmyślanie kończę myślą  Alberta Camus
"Nikt nie ma obowiązku być wielkim człowiekiem.To jest bardzo ładnie,gdy się jest człowiekiem "



 

1 komentarz:

  1. Super, że został wywołany temat inwestycji księdza . Zamierzałem to od dawna , ale zostałem uprzedzony ,co dodało mi odwagi. Muszę jednak przyznać że poparcie dla Palikota lub odwoływanie się do Katona utwierdzają mnie w przekonaniu o laickości właściciela bloga i nie pozwalało na czynną dyskusję.
    Jest czas kolędy, a ja powrócę do majówek przy kapliczkach w górach piwniczańskich. Na jednym z kazań ksiądz proboszcz w krótki ale bardzo wymowny sposób podkreślał "z gór można żyć " ale zależy to od Boga i ludzi. Tak mnie coś wówczas oświeciło - ma rację ,bo przecież w tej Piwnicznej to tak jest namieszane,że bez Bożej pomocy to my nie damy rady . Pomyślałem też o Janie Pawle II, który w I pielgrzymce do Polski wołał o Duch dla Ojczyzny , nie sądził, wołał o miłość i przebaczenie .
    W osobie Jana Pawła II szukajmy autorytetu w dodatku że jest On Patronem budowanego placu . Wspierajmy więc ks.proboszcza modlitwą , budującą rozmową , a ci co mogą to materialnie .
    Wracając do sedna - wołajmy wiec za Janem Pawłem II " Miech zstąpi Duch Twój i odnowi oblicze ziemi.Tej ziemi... "

    OdpowiedzUsuń